Reklam Pazarlama Üzerine bi kaç bişey..
Gönderen
baadir
on 28 Kasım 2008 Cuma
Etiketler:
bulasicidelilik,
gençlik pazarlaması,
pazarlama,
reklam,
youthrep
Her ne kadar inşaat mühendisi öğrencisi olsam da pek alakam olduğunu düşünmüyorum. Hatta bu sıralar hocalara gidip tek tek konuşmayı da düşündüm. Replikler aynen şöyle olacak.
- hocam merhaba ben öğrenciniz beni tanımassınız çünkü öyle kendi bölümüm dışında her bölümde bulunuyorum. Kendi kimliğimi bulma çabasındayım ve sanırım buldum. Ben inşaat mühendisliği yapmayı düşünmüyorum ama bu diplomaya da ihtiyacım var..
Hocam valla billa bina dikmeyecem geçir beni şu dersten. Ben reklamcı olacam.. Böyle gençlerle çalışacam ömür boyu trendleri takip edecem. Böyle bir şeyi aynı anda tüm Türkiye'de hayata geçirecem Walla bak ver diplomayı odaya bile kayıt olmam yeterki ver!!!!
Hoca heralde dumur olacaktır bu sözlerimden sonra..
Neyse gelelim bu reklam pazarlama olayına... Markalar ne ister. Ajanslar onlara ne vaad eder hepsine teker teker değinmeye çalışacam efendim..
Şimdi büyük bir marka öncelikle hedef kitlesini belirler. Bunu yaparken değişik enstrümanlar kullanır. Mesela Fikrimuhim'e derki bana anket yap. Şu şu özelliklere sahip insanlara . Bakalım gerçekten benim hedef kitlem bu muymuş..
Pazar araştırması pazarlamanın en önemli etkenidir. Şimdi Türkiye'de bir gerçek var. 15000.000 genç nüfusun yaşadığı bir ülkede yaşıyoruz. Bu ne demek oluyor tüketicilerin bir çoğu genç..
Markalar artık o kadar bilinçli ki. Diyorki belki ben bu kesime hitap etmiyorum ama ajanslar gelir bana yardım edin nasıl bir iletişim kampanyası yaparız ki bu gençlere benim markamı sevdiririz.
Veee tabii ki burda benim canımdan çok sevdiğim ve bir parçası olduğum Türkiye'nin medarı iftarı , Türkiye'ye gençlik iletişim ve pazarlama kavramlarını oturtan sektörün büyük oyuncusu Youthrepublic devreye giriyor.
Youthrepublic sektörde daima öncü oldu. Yaptığı işlerle ve müthiş enerjik Kampüs Marka Yöneticisi network'uyle bütün işlerin altından alnının akıyla çıkmayı başardı..
Youthrepublic bloguna bakmak için burdan lütfen : Gençlik Pazarlaması
Şimdi hal böyle iken artık her marka gençlere biraz daha yakın olmak istiyorlar. Çünkü nerdeyse en büyük potansiyel gençlerde. Peki bu gençlere nasıl ulaşırız? Bunu hiç düşündünüz mü?
Bu gençler genelde kampüste takılırlar. Arkadaşlarıyla kantinde oturup çay içer muhabbet ederler. İşte burda Gerilla marketing devreye giriyor. Gerilla takımlarımız bir den kantine giriyor ve tanıttığı markanın sloganıyla belki bir el ilanı veriyor. Sorulan sorulara cevaplar veriyor ve markasını en iyi şekilde tanıtıyor. Hep şu örneği veriyorum arkadaşlarıma . Mesela oturuyoruz birisi gelip masamıza flyer bırakıyor. Hiç bir kelime etmiyor. Nedir ne değildir. Çoğu zaman dikkatimi bile çekmiyor benim bu dağıtılan flyerlar. Ama gerilla marketing de ne oluyor . Birden t shirtlerini yaka kartlarını veya o iş için hangi aksesuar belirlenmişe onlarla birlikte genç dinamik ve eğlenceli insanlar geliyor bir yandan sloganlar çığırıyor bir yandan da flyer'ını dağıtıyor. İşte günümüzde artık TV ve billboard reklamları çok önem arz etmiyor. İnsanlar birebir yaşadığı tecrübelerle tanıştığı markalarla daha içli dışlı olmayı tercih ediyor. Tabii bu iş hem masraflı hem de çok zahmetli. Herkese ulaşmaya çalışıyorsunuz.
Viral marketing ise çok daha ayrı bir dal. Belki bu 15.000.000 gencin 5000.000 'u internette vakit geçiriyor. Bunun için yaşadığınız şehirlerdeki local forumları ve blogları iyi keşfetmeniz gerekmekte. Bi de tabii ki friendfeed,twitter,facebook gibi insanların çok fazla takıldığı sistemleri çok iyi bilip en etkili şekilde viral tanıtımlarınızı yapmanız gerekmekte...
Pazarlama tamamen değişen bir sektör .Sürekli yenileniyor. Trendleri çok iyi takip etmek gerekiyor. Tabii her geçen gün yeni şeyler çıkarak yeni iş alanları da açılmakta. Önemli olan ise bu yeni iş alanlarını keşfetmek bence.
Sözlerimi bağlamaya çalışıyorum şu anda ancak bir türlü bağlayamıyorum .. Neyse bu yazı da böyle bitsin emi.??
1 yorum:
Yorum Gönder